SOLICITARE DE EXPRESII DE INTERES
(SERVICII DE CONSULTANŢĂ – CONSULTANT INDIVIDUAL LOCAL)

Țara: Republica Moldova
Proiect: Proiectul de înregistrare şi evaluare funciară
Titlul contractului: Consultant individual / Operator introducerea în RBI a datelor pentru înregistrarea bunurilor imobile și a drepturilor asupra acestora
Nr.Creditului: 6306-MD
Nr. referința: MD-PSA-473714-CS-INDV
Publicat la data de: 31 ianuarie 2025

Guvernul Republicii Moldova a primit finanțare de la Banca Mondială pentru costul Proiectului de înregistrare și evaluare funciară (PIEF), având ca scop îmbunătățirea calității sistemului de administrare funciară și evaluarea bunurilor imobile, sporirea transparenței sistemului de impozitare a proprietății.

Proiectul are ca scop finalizarea înregistrării primare masive a proprietății private, delimitarea și înregistrarea proprietății publice, evaluarea bunurilor imobile cu scopul impozitării și corectarea erorilor efectuate în timpul procesului de transmitere în proprietate a terenurilor.

În acest scop, Instituția Publică Cadastrul Bunurilor Imobile (IP CBI), intenționează să selecteze și să semneze contract de prestări de servicii cu specialiști locali care vor realiza sarcinile prevăzute conform termenilor de referință.

1. OBIECTIVELE

1.1. Obiectivul principal al consultantului este facilitarea procesului de înregistrare în Registrul Bunurilor Imobile a bunurilor imobile delimitate în cadrul PÎEF și a drepturilor asupra acestora.

1.2. Realizarea obiectivelor menționate vor fi asigurate prin raportarea ulterioară către Unitatea de Implementare a PÎEF și IP CBI


2. SCOPUL ACTIVITĂȚII ȘI SARCINILE ATRIBUITE

2.1. Sub supravegherea Direcției înregistrarea primară masivă, Consultantul va îndeplini următoarele sarcini:

  1. Verificarea completitudinii pachetelor de documente transmise spre înregistrare;
  2. Introducerea datelor aferente bunurilor imobile și a drepturilor asupra acestora;
  3. Prezentarea la sfârșitul fiecărei luni a informației sistematizate cu privire la bunurile ale căror date au fost introduse în sistemele informaționale ale IP CBI în perioada respectivă.

3. OBLIGAȚIILE CONSULTANTULUI

3.1. Însușirea sistemelor informaționale automatizate utilizate de IP CBI,

3.2. Însușirea regulilor de introducere a datelor în SIA ale IP CBI,

3.3. Examinarea actelor și Introducerea datelor în SIA ale CBI în baza actelor justificative, potrivit regulilor,

3.4. Scanarea actelor, verificarea calității actelor scanate,

3.5. Asigurarea calității introducerii datelor în SIA ale CBI.

3.6. executarea atribuțiilor stabilite calitativ și în termen;

3.7. asigurarea confidențialității, disponibilității şi integrității datelor cu caracter personal prelucrate în cadrul resurselor informaționale automatizate şi neautomatizate.

3.8. Respectarea politicii IP CBI privind securitatea informațională și protecția datelor cu caracter personal (instruirea va fi oferită de către IP CBI);

3.9. Respectarea politicii anti-corupție a IP CBI (instruirea va fi oferită de către IP CBI).


Instituția Publică Cadastrul Bunurilor Imobile invită consultanți eligibili de a prezenta interesul în prestarea serviciilor menționate. Consultanții interesați trebuie să prezinte informație care atestă calificarea de a îndeplini sarcinile atribuite și întrunesc cerințe minime de calificare de mai jos.

Durata de angajare este 6 luni cu posibilitatea extinderii contractului, în dependența de performanțe și necesitățile Proiectului, dar nu poate depăși februarie 2026

4. CRITERIILE DE CALIFICARE

Cerințe obligatorii

  • pregătirea profesională – studii superioare în domeniul juridic, cadastru sau alte domenii conexe,
  • experiență de muncă de minim 1 an;
  • cunoașterea limbilor română și rusă;

Alte abilități şi calități:

  • activitate anterioară în domeniul cadastrului bunurilor imobile;
  • capacități demonstrate de analiză, sinteză și comunicare;
  • experiență de muncă în calitate de operator introducere date.

5. CONDIȚII SPECIALE

Consultantul nu trebuie să fie angajat al Agenției Geodezie, Cartografie și Cadastru, sau al IP CBI.


6. METODA DE SELECTARE

Procedura de selectare al Consultantului se va petrece în conformitate cu Regulamentul Băncii Mondiale privind Achizițiile pentru debitorii Proiectelor de Investiții (iulie 2016, revizuit noiembrie 2017), metoda de achiziție folosită este ”Individual Consultant Selection”

Persoanele interesate vor depune Expresia de Interes, (CV-urile și scrisoarea de intenție, copii a documentelor care atestă calificarea și expertiza (diplomă, certificate de calificare, documente care atestă experiența de muncă necesară)), indicând PÎEF Consultant individual / Operator introducerea în RBI a datelor pentru înregistrarea bunurilor imobile și a drepturilor asupra acestora.

Expresiile de interes trebuie depuse în forma scrisă la adresa de e-mail:
pief.procurement@ipcbi.gov.md< CC: egor.russu@ipcbi.gov.md nu mai târziu de 17 februarie 2025 ora 11:00. .
 

Instituția Publică Cadastrul Bunurilor Imobile
În atenția: Egor RUSSU, Specialist în procurări
MD-2005, Chișinău, Republica Moldova,
Str. Serghei Lazo 48
e-mail: pief.procurement@ipcbi.gov.md
adresa paginii web: www.ipcbi.gov.md
Tel: 079722282.
TERMENII DE REFERINȚĂ

Data limită
17.02.2025 11:00